სასწავლო ექსკურსიების წერილობითი ანგარიშები

კლასგარეშე მუშაობა ხელს უწყობს პიროვნების განვითარებასა და ფორმირებას. სწორად ორგანიზებული კლასგარეშე მუშაობა შეიძლება გავხადოთ სწავლების ხარისხის გაუმჯობესების საუკეთესო წყაროდ, რადგან იქმნება ისეთი პირობები, რომლის დროსაც უკეთ შეიძლება დავინახოთ მოსწავლის ინდივიდუალური თვისებები, შინაგანი სამყარო. კლასგარეშე მუშაობის ერთ-ერთი ფორმაა სასწავლო ექსკურსია.
ნებისმიერი ექსკურსია აძლევს ადამიანს ახალ ცოდნას ბუნებაზე, საზოგადოებაზე, ისტორიულ მოვლენებზე, ე.ი. წარმოადგენს სწავლის პროცესის ნაწილს. ურთიერთობა მასწავლებელთან, მისი რეკომენდაციები, შენიშვნები ახდენენ აღმზრდელობით ზეგავლენას მოსწავლეებზე. თვით შესასწავლი მასალა ზნეობრივად და ესთეტიკურად მოქმედებს ბავშვების ცნობიერებაზე. აქედან გამომდინარე, ექსკურსია ხდება პედაგოგიური პროცესის ნაწილი, რომელიც იღებს თავის თავზე ადამიანის განათლებისა და აღზრდის ფუნქციებს, მისი მსოფლმხედველობის ფორმირებას.
სასწავლო ექსკურსია ,, საქართველოს მეცნიერებათა აკადემიის ცენტრალური (თბილისი) ბოტანიკური ბაღის ქალაქ ქუთაისის დენდროპარკშიანდრია რაზმაძის სახელობის ქალაქ ქუთაისის N41 ფიზიკა-მათემატიკის საჯარო სკოლაში IIა კლასის მოსწავლეების მიერ დაიგეგმა 2014 წლის 31 მაისს. ეგზოტიკური მცენარეების ნახვის სურვილმა გადაგვაწყვეტინა, გაგვეხორციელებინა აღნიშნული სასწავლო ექსკურსია და მოპოვებული ინფორმაციები, გადაღებული ფოტო-მასალები გაგვეზიარებინა როგორც უფროსებისთვის, ასევე თანატოლებისთვის.
მოსწავლეებმა ჩემთან ერთად დაგეგმეს და განახორციელეს შემდეგი აქტივობები:

სასწავლო-შემეცნებით ვიზიტამდე

აქტივობა 1- რელიეფის შესწავლა (19.05.2014)
მოსწავლეებმა გასვლამდე რუკაზე შეისწავლეს საქართველოს მეცნიერებათა აკადემიის ცენტრალური (თბილისი) ბოტანიკური ბაღის ქალაქ ქუთაისის დენდროპარკის ადგილი და დაადგინეს რელიეფი.
აქტივობა 2- ინფორმაციების მოძიება და პრეზენტაცია (20.05-27.05.2014)
ერთი კვირის განმავლობაში მოსწავლეები ინტერნეტში ეძებდნენ მასალებს   საქართველოს მეცნიერებათა აკადემიის ცენტრალური (თბილისი) ბოტანიკური ბაღის ქალაქ ქუთაისის დენდროპარკის შესახებ. გაინაწილეს დავალებები.
პირველი ჯგუფი მუშაობდა საქართველოს მეცნიერებათა აკადემიის ცენტრალური (თბილისი) ბოტანიკური ბაღის ქალაქ ქუთაისის დენდროპარკის ისტორიულ ცნობებზე.
მეორე ჯგუფი-საქართველოს მეცნიერებათა აკადემიის ცენტრალური (თბილისი) ბოტანიკური ბაღის ქალაქ ქუთაისის დენდროპარკის ეგზოტიკურ მცენარეებზე.
მესამე ჯგუფი-საქართველოს მეცნიერებათა აკადემიის ცენტრალური (თბილისი) ბოტანიკური ბაღის ქალაქ ქუთაისის დენდროპარკის კლიმატზე.
მეოთხე  ჯგუფი-ფოტომასალის მოპოვებაზე. 
თითოეული ჯგუფი გაწერილ დროს აკეთებდა პრეზენტაციას და E-learning -ის  საშუალებით უზიარებდნენ ერთმანეთს.

აქტივობა 3- აუცილებელი ნივთების ნუსხის დადგენა (28.05.2014)
მოსწავლეები გავაფრთხილე იმ აუცილებელი ნივთების შესახებ, რომლებიც დასჭირდებოდათ ექსკურსიაზე, ექსკურსიის წინ ან ექსკურსიის შემდეგ. მათ განსაზღვრეს აუცილებელი ნივთების ნუსხა.
აქტივობა 4- (28.05.2014)
მოსწავლეებმა უფროსების დახმარებით დაადგინეს მიმართულებისა და საწვავის ხარჯები.
აქტივობა 5- (29.05.2014)
მოსწავლეებმა  ჩამოაყალიბეს ექსკურსიის განრიგი, რომელიც დაეხმარებათ დროითი გეგმის შედგენის უნარების განვითარებას.

სასწავლო-შემეცნებითი ვიზიტის დროს
 აქტივობა 6- ექსკურსია (31.05.2014)
საქართველოს მეცნიერებათა აკადემიის ცენტრალური (თბილისი) ბოტანიკური ბაღის ქალაქ ქუთაისის დენდროპარკში ვიზიტი. მოსწავლეებმა გადაიღეს უამრავი ფოტო.
აქტივობა 7- (31.05.2014)
მოსწავლეებს მივეცი დავალებები, რომლებიც მოითხოვდა საქართველოს მეცნიერებათა აკადემიის ცენტრალური (თბილისი) ბოტანიკური ბაღის ქალაქ ქუთაისის დენდროპარკის ეკოსისტემის რამდენიმე ხილული პარამეტრის გამოკვლევას და კანონზომიერების დადგენას. მოსწავლეებმა დავალებას კარგად გაართვეს თავი და ერთმანეთს ხალისით უზიარებდნენ.

სასწავლო-შემეცნებითი ვიზიტის შემდეგ
აქტივობა 8- მოსწავლეთა თვითშეფასება (02.06.2014)
სკოლაში დაბრუნებულმა მოსწავლეებმა დაწერეს კვლევის მოკლე შემაჯამებელი ანგარიში და შეაფასეს თანაკლასელების ნამუშევრები.


აქტივობა 9-რეფლექსია  (03.06.2014)
სასწავლო-შემეცნებითი ვიზიტის დასრულების შემდეგ მოსწავლეებთან ერთად განვიხილე შედეგები-რა ნახეს ან მოისმინეს, რამდენად გასაგები და საინტერესო იყო ინფორმაცია. დავგეგმეთ მომდევნო სავარაუდო ვიზიტები.



                  აქტივობების განხორციელების ვადები

  N
ეტაპები

ვადები/დაწყება
დამთავრება
1
რელიეფის შესწავლა

19.05.2014
2
ინფორმაციების მოძიება და პრეზენტაცია
20.05.2014
27.05.2014

3
აუცილებელი ნივთების ნუსხის დადგენა

    28.05.2014
         4
მიმართულებისა და საწვავის ხარჯების დადგენა
28.05.2014
5
ექსკურსიის განრიგის ჩამოყალიბება
29.05.2014

6
ექსკურსია
31.05.2014

7
სასწავლო-შემეცნებითი ვიზიტის დროს დავალებების შესრულება
31.05.2014
8
კვლევის მოკლე შემაჯამებელი ანგარიში და შეფასება
02.06.2014
9
რეფლექსია
03.06.2014





ექსკურსიის განრიგი

დროის დაგეგმვა


დრო

აქტივობები
10.00

შეკრება სკოლასთან
10.15

ავტობუსის გასვლა
10.15-10.45
გზა საქართველოს მეცნიერებათა აკადემიის ცენტრალური (თბილისი) ბოტანიკური ბაღის ქალაქ ქუთაისის დენდროპარკამდე
10.45-13.00
საქართველოს მეცნიერებათა აკადემიის ცენტრალური (თბილისი) ბოტანიკური ბაღის ქალაქ ქუთაისის დენდროპარკის დათვალიერება
13.00-15.00
საექსკურსიო აქტივობების განხორციელება
15.00

სადილი
15.35-17.00

თავისუფალი დრო
17.00-17.30

დაბრუნება უკან





სასწავლო ექსკურსიის ,,სტუმრად დინოზავრების სამყაროში”
წერილობითი  ანგარიში

კლასგარეშე მუშაობა ხელს უწყობს პიროვნების განვითარებასა და ფორმირებას. სწორად ორგანიზებული კლასგარეშე მუშაობა შეიძლება გავხადოთ სწავლების ხარისხის გაუმჯობესების საუკეთესო წყაროდ, რადგან იქმნება ისეთი პირობები, რომლის დროსაც უკეთ შეიძლება დავინახოთ მოსწავლის ინდივიდუალური თვისებები, შინაგანი სამყარო. კლასგარეშე მუშაობის ერთ-ერთი ფორმაა სასწავლო ექსკურსია.
ნებისმიერი ექსკურსია აძლევს ადამიანს ახალ ცოდნას ბუნებაზე, საზოგადოებაზე, ისტორიულ მოვლენებზე, ე.ი. წარმოადგენს სწავლის პროცესის ნაწილს. ურთიერთობა მასწავლებელთან, მისი რეკომენდაციები, შენიშვნები ახდენენ აღმზრდელობით ზეგავლენას მოსწავლეებზე. თვით შესასწავლი მასალა ზნეობრივად და ესთეტიკურად მოქმედებს ბავშვების ცნობიერებაზე. აქედან გამომდინარე, ექსკურსია ხდება პედაგოგიური პროცესის ნაწილი, რომელიც იღებს თავის თავზე ადამიანის განათლებისა და აღზრდის ფუნქციებს, მისი მსოფლმხედველობის ფორმირებას.
სასწავლო ექსკურსია ,, სათაფლიის სახელმწიფო ნაკრძალშიანდრია რაზმაძის სახელობის ქალაქ ქუთაისის N41 ფიზიკა-მათემატიკის საჯარო სკოლაში IIIა კლასის მოსწავლეების მიერ დაიგეგმა 2014 წლის 12 ოქტომბერს. სტალაქტიდების, სტალაგმიტების, სტალაგნატებისა და დინოზავრების ნაკვალევის სურვილმა გადაგვაწყვეტინა, გაგვეხორციელებინა აღნიშნული სასწავლო ექსკურსია და მოპოვებული ინფორმაციები, გადაღებული ფოტო-მასალები გაგვეზიარებინა როგორც უფროსებისთვის, ასევე თანატოლებისთვის.
მოსწავლეებმა ჩემთან ერთად დაგეგმეს და განახორციელეს შემდეგი აქტივობები:

სასწავლო-შემეცნებით ვიზიტამდე

აქტივობა 1- რელიეფის შესწავლა (01.10.2014)
მოსწავლეებმა გასვლამდე რუკაზე შეისწავლეს სათაფლიის სახელმწიფო ნაკრძალი და დაადგინეს რელიეფი.
აქტივობა 2- ინფორმაციების მოძიება და პრეზენტაცია (02.10-08.10.2014)
ერთი კვირის განმავლობაში მოსწავლეები ინტერნეტში ეძებდნენ მასალებს  სათაფლიის სახელმწიფო ნაკრძალის შესახებ. გაინაწილეს დავალებები.
პირველი ჯგუფი მუშაობდა კარსტულ მღვიმეებზე დასავლეთ საქართველოში.
მეორე ჯგუფი- სათაფლიის მღვიმეზე.
მესამე ჯგუფი- დინოზავრებზე.
მეოთხე  ჯგუფი-ფოტომასალის მოპოვებაზე. 
თითოეული ჯგუფი გაწერილ დროს აკეთებდა პრეზენტაციას და E-learning -ის  საშუალებით უზიარებდნენ ერთმანეთს.

აქტივობა 3- აუცილებელი ნივთების ნუსხის დადგენა (09.10.2014)
მოსწავლეები გავაფრთხილე იმ აუცილებელი ნივთების შესახებ, რომლებიც დასჭირდებოდათ ექსკურსიაზე, ექსკურსიის წინ ან ექსკურსიის შემდეგ. მათ განსაზღვრეს ნივთების ნუსხა.
აქტივობა 4- (09.10.2014)
მოსწავლეებმა უფროსების დახმარებით დაადგინეს მიმართულებისა და საწვავის ხარჯები.
აქტივობა 5- (10.10.2014)
მოსწავლეებმა  ჩამოაყალიბეს ექსკურსიის განრიგი, რომელიც დაეხმარებათ დროითი გეგმის შედგენის უნარების განვითარებაში.

სასწავლო-შემეცნებითი ვიზიტის დროს
 აქტივობა 6- ექსკურსია (12.10.2014)
სათაფლიის სახელმწიფო ნაკრძალში ვიზიტი. მოსწავლეებმა გადაიღეს უამრავი ფოტო.
აქტივობა 7- (12.10.2014)
მოსწავლეებს მივეცი დავალებები, რომლებიც მოითხოვდა სათაფლიის კარსტულ მღვიმეში სტალაქტიდებზე, სტალაგმიტებზე, სტალაგნატებზე და დინოზავრის ნაკვალებზე დაკვირვებასა და საკუთარი მოსაზრებების დაფიქსირებას. მათ დავალებას კარგად გაართვეს თავი და ერთმანეთს ხალისით გაუზიარეს.

სასწავლო-შემეცნებითი ვიზიტის შემდეგ
აქტივობა 8- მოსწავლეთა თვითშეფასება (13.10.2014)
სკოლაში დაბრუნებულმა მოსწავლეებმა დაწერეს კვლევის მოკლე შემაჯამებელი ანგარიში და შეაფასეს თანაკლასელების ნამუშევრები.


აქტივობა 9-რეფლექსია  (15.10.2014)
სასწავლო-შემეცნებითი ვიზიტის დასრულების შემდეგ მოსწავლეებთან ერთად განვიხილე შედეგები-რა ნახეს ან მოისმინეს, რამდენად გასაგები და საინტერესო იყო ინფორმაცია. დავგეგმეთ მომდევნო სავარაუდო ვიზიტები.




                  აქტივობების განხორციელების ვადები


  N
ეტაპები

ვადები/დაწყება
დამთავრება
1
რელიეფის შესწავლა

01.10.2014
2
ინფორმაციების მოძიება და პრეზენტაცია
02.10.2014
08.10.2014

3
აუცილებელი ნივთების ნუსხის დადგენა


09.10.2014
         4
მიმართულებისა და საწვავის ხარჯების დადგენა
09.10.2014
5
ექსკურსიის განრიგის ჩამოყალიბება
10.10.2014

6
ექსკურსია
12.10.2014

7
სასწავლო-შემეცნებითი ვიზიტის დროს დავალებების შესრულება
12.10.2014
8
კვლევის მოკლე შემაჯამებელი ანგარიში და შეფასება
13.10.2014
9
რეფლექსია
15.10.2014





ექსკურსიის განრიგი

დროის დაგეგმვა


დრო

აქტივობები
10.00

შეკრება სკოლასთან
10.15

ავტობუსის გასვლა
10.15-10.45
გზა სათაფლიის სახელმწიფო ნაკრძალამდე
10.45-13.00
სათაფლიის სახელმწიფო ნაკრძალის დათვალიერება
13.00-15.00
საექსკურსიო აქტივობების განხორციელება
15.00

სადილი
15.35-17.00

თავისუფალი დრო
17.00-17.30

დაბრუნება უკან



No comments:

Post a Comment